![](https://budapest100.hu/wp-content/uploads/2018/12/kerepesi_1-1024x682.jpg)
![](https://budapest100.hu/wp-content/uploads/2018/12/kerepesi_2-1024x682.jpg)
![](https://budapest100.hu/wp-content/uploads/2018/12/Kerepesi15-4.jpg)
![](https://budapest100.hu/wp-content/uploads/2018/12/Kerepesi15-5.jpg)
![](https://budapest100.hu/wp-content/uploads/2018/12/Kerepesi15-6.jpg)
![](https://budapest100.hu/wp-content/uploads/2018/12/Kerepesi15-8.jpg)
![](https://budapest100.hu/wp-content/uploads/2018/12/Kerepesi15-11.jpg)
![](https://budapest100.hu/wp-content/uploads/2018/12/Kerepesi15-13.jpg)
Kerepesi út 15. FőTAXI garázs, iroda
Data and description
Haltenberger Samu vezérigazgató 1913. június elsején, amely jeles napon a budapesti utakat első ízben vette igénybe taxi, rögtön huszonöt (egyes helyeken rosszmájúan azt is megjegyzik, hogy és amely napon taxi először ütközött villamossal… ), elmondott ünnepi beszédében a következőképpen fogalmaz: “éjjelt nappallá téve megterveztük a 300 darab autotaxi befogadására alkalmas garázst és javítóműhelyt, melynek falai mesébe illő gyorsasággal bontakoznak ki s melyet mi ez év őszén átadhatunk rendeltetésének”. És valóban miközben a huszonöt már taxaméterórával ellátott taxi a Páva utcai garázsból átgurult a Magyar Ruggyantagyár udvarára, a szomszédos telken az építkezés, amelyre először nem is kaptak engedélyt, már javában folyt.
Do you know something about this house? Share with us at the budapest100@kek.org.hu email address!